Regulamin
REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO SLAVMEDIEVALSHOP Z DNIA 15.04.2020
- Definicje
Użyte w Regulaminie pojęcia oznaczają:
- Klient – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, która dokonuje Zamówienia w ramach Sklepu;
- Konsument – zgodnie z art. 22[1] Kodeksu Cywilnego oznacza osobę fizyczną dokonującą z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
- Kodeks Cywilny – ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz.U. Nr 16, poz. 93 ze zm.);
- Regulamin – niniejszy Regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną w ramach sklepu internetowego [nazwa sklepu];
- Sklep internetowy (Sklep) – serwis internetowy dostępny pod [adresem], za pośrednictwem którego Klient może w szczególności składać Zamówienia;
- Towar – produkty prezentowane w Sklepie Internetowym;
- Umowa sprzedaży – umowa sprzedaży Towarów w rozumieniu Kodeksu Cywilnego, zawarta pomiędzy [podmiotem prowadzącym sklep internetowy] a Klientem, zawierana z wykorzystaniem serwisu internetowego Sklepu;
- Ustawa o prawach konsumenta – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. z 2014 r. poz. 827);
- Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną – ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.);
- Zamówienie – oświadczenie woli Klienta, zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy sprzedaży, określające w szczególności rodzaj i liczbę Towaru.
- Postanowienia ogólne
- Niniejszy Regulamin określa zasady korzystania ze sklepu internetowego dostępnego pod adresem: www.SlavMedievalShop.com.
- Niniejszy Regulamin jest regulaminem, o którym mowa w art. 8 Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
- Sklep internetowy, działający pod adresem: SlavMedievalShop.com , prowadzony jest przez Firmę Midcraft Katarzyna Halicka, ul.Kampinoska 41, 05-152 Łosia Wólka, NIP 5311602991, Regon 147122396
- Niniejszy Regulamin określa w szczególności:
- zasady dokonywania rejestracji i korzystania z konta w ramach sklepu internetowego;
- warunki i zasady dokonywania elektronicznej rezerwacji produktów dostępnych w ramach sklepu internetowego;
- warunki i zasady składania drogą elektroniczną Zamówień w ramach sklepu internetowego;
- zasady zawierania Umów sprzedaży z wykorzystaniem usług świadczonych w ramach sklepu Internetowego.
- W celu korzystania ze sklepu internetowego Klient powinien we własnym zakresie uzyskać dostęp do stanowiska komputerowego lub urządzenia końcowego o odpowiednich parametrach technicznych, z dostępem do Internetu.
- Zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa Firma Midcraft zastrzega sobie możliwość ograniczenia świadczenia usług za pośrednictwem Sklepu internetowego do osób, które ukończyły wiek 18 lat. W takim przypadku potencjalni Klienci zostaną o powyższym powiadomieni.
- Klienci mogą uzyskać dostęp do niniejszego Regulaminu w każdym czasie za pośrednictwem odsyłacza zamieszczonego na stronie głównej serwisu www.SlavMedievalShop.com oraz pobrać go i sporządzić jego wydruk.
- Zasady korzystania ze Sklepu Internetowego
- Warunkiem rozpoczęcia korzystania ze Sklepu internetowego jest rejestracja w jego ramach.
- Rejestracja następuje poprzez wypełnienie i zaakceptowanie formularza rejestracyjnego, udostępnianego na jednej ze stron Sklepu.
- Warunkiem rejestracji jest wyrażenie zgody na treść Regulaminu oraz podanie danych osobowych oznaczonych jako obowiązkowe.
- Właściciel Sklepu może pozbawić Klienta prawa do korzystania ze Sklepu Internetowego, jak również może ograniczyć jego dostęp do części lub całości zasobów Sklepu Internetowego, ze skutkiem natychmiastowym, w przypadku naruszenia przez Klienta Regulaminu, a w szczególności, gdy Klient:
- podał w trakcie rejestracji w Sklepie internetowym dane niezgodne z prawdą, niedokładne lub nieaktualne, wprowadzające w błąd lub naruszające prawa osób trzecich,
- dopuścił się za pośrednictwem Sklepu internetowego naruszenia dóbr osobistych osób trzecich, w szczególności dóbr osobistych innych klientów Sklepu internetowego,
- dopuści się innych zachowań, które zostaną uznane przez Firmę Midcraft za zachowania niezgodne z obowiązującymi przepisami prawa lub ogólnymi zasadami korzystania z sieci Internet lub godzące w dobre imię Firmy Midcraft.
- Osoba, która została pozbawiona prawa do korzystania ze Sklepu internetowego, nie może dokonać powtórnej rejestracji bez uprzedniej zgody Midcraft.
- W celu zapewnienia bezpieczeństwa przekazu komunikatów i danych w związku ze świadczonymi w ramach Witryny usługami, Sklep internetowy podejmuje środki techniczne i organizacyjne odpowiednie do stopnia zagrożenia bezpieczeństwa świadczonych usług, w szczególności środki służące zapobieganiu pozyskiwania i modyfikacji przez osoby nieuprawnione danych osobowych przesyłanych w Internecie.
- Klient zobowiązany jest w szczególności do:
- niedostarczania i nieprzekazywania treści zabronionych przez przepisy prawa, np. treści propagujących przemoc, zniesławiających lub naruszających dobra osobiste i inne prawa osób trzecich,
- korzystania ze Sklepu internetowego w sposób nie zakłócający jego funkcjonowania, w szczególności poprzez użycie określonego oprogramowania lub urządzeń,
- niepodejmowania działań takich jak: rozsyłanie lub umieszczanie w ramach Sklepu internetowego niezamówionej informacji handlowej (spam),
- korzystania ze Sklepu internetowego w sposób nieuciążliwy dla innych klientów oraz dla Midcraft,
- korzystania z wszelkich treści zamieszczonych w ramach Sklepu internetowego jedynie w zakresie własnego użytku osobistego,
- korzystania ze Sklepu internetowego w sposób zgodny z przepisami obowiązującego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej prawa, postanowieniami Regulaminu, a także z ogólnymi zasadami korzystania z sieci Internet.
- Procedura zawarcia Umowy sprzedaży
- Informacje o Towarach podane na stronach internetowych Sklepu, w szczególności ich opisy, parametry techniczne i użytkowe oraz ceny, stanowią zaproszenie do zawarcia umowy, w rozumieniu art. 71 Kodeksu Cywilnego.
- W celu zawarcia Umowy sprzedaży (złożenia zamówienia) za pośrednictwem Sklepu internetowego należy wejść na stronę internetową www.SlavMedievalShop.com, dokonać wyboru: 1) Modelu stroju 2)Kolor, rozmiar oraz pozostałe dane wyszczególnione na stronie produktu, podejmując kolejne czynności techniczne w oparciu o wyświetlane Klientowi komunikaty oraz informacje dostępne na stronie.
- Wybór zamawianych przez Klienta Towarów dokonywany jest poprzez ich dodanie do koszyka.
- W trakcie składania Zamówienia – do momentu naciśnięcia przycisku „np. Zamawiam z obowiązkiem zapłaty lub innego równoznaczne informującego o obowiązku zapłaty” – Klient ma możliwość modyfikacji wprowadzonych danych oraz wybranego Towaru. W tym celu należy kierować się wyświetlanymi Klientowi komunikatami oraz informacjami dostępnymi na stronie.
- Po podaniu przez Klienta korzystającego ze Sklepu internetowego wszystkich niezbędnych danych, wyświetlone zostanie podsumowanie złożonego Zamówienia. Podsumowanie złożonego Zamówienia będzie zawierać informacje dotyczące:
- przedmiotu zamówienia,
- jednostkowej oraz łącznej ceny zamawianych produktów lub usług, w tym kosztów dostawy oraz dodatkowych kosztów (jeśli występują),
- wybranej metody płatności,
- wybranego sposobu dostawy,
- czasu dostawy,
- Przybliżony czas realizacji zamówienia
- W celu wysłania Zamówienia konieczne jest dokonanie akceptacji treści Regulaminu, podanie danych osobowych oznaczonych jako obowiązkowe oraz naciśnięcie przycisku „Zamawiam z obowiązkiem zapłaty” .
- Wysłanie przez Klienta Zamówienia stanowi oświadczenie woli zawarcia z Midcraft Umowy sprzedaży, zgodnie z treścią Regulaminu.
- Po złożeniu Zamówienia, Klient otrzymuje wiadomość e-mail , zawierającą ostateczne potwierdzenie wszystkich istotnych elementów Zamówienia.
- Umowę traktuje się za zawartą z momentem otrzymania przez Klienta wiadomości e-mail, o której mowa powyżej.
- Umowa sprzedaży zawierana jest w języku polskim, o treści zgodnej z Regulaminem.
- Klienci mogą uzyskać dostęp do niniejszego Regulaminu w każdym czasie za pośrednictwem odsyłacza zamieszczonego na stronie głównej serwisu www.SlavMedievalShop.com oraz pobrać go i sporządzić jego wydruk.
- Utrwalenie, zabezpieczenie i udostępnienie danych Zamówienia oraz Ogólnych Warunków (regulamin sklepu internetowego) następuje za pośrednictwem poczty elektronicznej.
- Realizacja Zamówienia:
- Po złożeniu zamówienia za pośrednictwem sklepu następuje proces realizacji: Zamówienie jest sprawdzane pod kątem poprawności i kompletności podanych danych, oraz podanych parametrów zamówienia - kolor, tkanina, rozmiar i wzrost, wykończenie i inne potrzebne parametry.
- W razie potrzeby kontaktujemy się z zamawiającym w celu ustalenia niezbędnych szczegółów.
- Jeśli w toku sprawdzania zamówienia okaże się, że realizacja jest niemożliwa z przyczyn technicznych lub braku materiału/tkaniny do wykonania stroju, Sklep skontaktuje się z zamawiającym w celu zmiany parametrów zamówienia lub anulowania go.
- Zamówienia dotyczą ubrań w dostępnych rozmiarach, lub szytych według wymiarów kupującego - Wtedy realizacja rozpoczyna się po skompletowaniu wszystkich potrzebnych wymiarów
- Klient jest odpowiedzialny za dostarczenie Sklepowi poprawnych wymiarów
- z powodów technicznych Sklep nie wykonuje Strojów w rozmiarze PLUS SIZE (dla mężczyzn powyżej 132 cm obwodu w klatce piersiowej, dla kobiet powyżej 128 cm obwodu w klatce piersiowej) lub wykonuje je tylko po uprzedniej konsultacji. Wówczas stroje PLUS SIZE wyceniane są indywidualnie.
- Sklep zastrzega sobie prawo do nie realizowania (anulowania) zamówień w przypadku braku dostępności wybranych materiałów lub przyczyn technicznych. W przypadku braku wybranych materiałów Sklep proponuje Kupującemu inne, dostępne aktualnie materiały.
- Dostawa
- Dostawa Towarów jest ograniczona do obszaru Rzeczpospolitej Polskiej i odbywa się pod adres wskazany przez Klienta w trakcie składania Zamówienia.
- Dostawa zamówionych Towarów odbywa się przesyłką kurierską DPD , DHL, INPOST, POCZTA POLSKA Koszty dostawy wyszczególnione są w dziale WYSYŁKA. Koszty dostawy zostaną również wskazane w momencie składania Zamówienia.
- Termin realizacji dostawy wynosi od 2 do 5 dni roboczych licząc od dnia wysłania przez Klienta Zamówienia.
- Ceny i metody płatności
- Ceny Towarów podawane są w złotych polskich i zawierają wszystkie składniki, w tym podatek VAT (z wyróżnieniem wysokości stawki), cła oraz wszelkie inne składniki.
- Klient ma możliwość uiszczenia ceny:
- przelewem na numer konta bankowego 28 1140 2004 0000 3802 7768 5344,
- płatnością w systemie Paypal, Przelewy24,
- Płatność gotówką przy odbiorze osobistym
- Płatność kartą płatniczą przy odbiorze osobistym.
- Prawo do odstąpienia od umowy
- Wyłącznie Klientowi będącemu jednocześnie Konsumentem przysługuje 14 dniowy termin do odstąpienia od umowy. Konsument ma prawo odstąpić od niniejszej umowy w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny. Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia dostarczenia produktu.
- Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, muszą Państwo poinformować nas o swojej decyzji o odstąpieniu od niniejszej umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład pismo wysłane pocztą, faksem lub pocztą elektroniczną). MIDCRAFT Katarzyna Halicka, adres korespondencyjny Jana Pawła II 41A 05-400 Otwock tel. +48 793 099 906 email: SlavMedievalShop@gmail.com
- Mogą Państwo skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy, jednak nie jest to obowiązkowe.
- Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, aby wysłali Państwo informację dotyczącą wykonania przysługującego Państwu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
- Skutki odstąpienia od umowy
- W przypadku odstąpienia od niniejszej umowy zwracamy Państwu wszystkie otrzymane od Państwa płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Państwa sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez nas), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym zostaliśmy poinformowani o Państwa decyzji o wykonaniu prawa odstąpienia od niniejszej umowy. Zwrotu płatności dokonamy przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Państwa użyte w pierwotnej transakcji, chyba że wyraźnie zgodziliście się Państwo na inne rozwiązanie; w każdym przypadku nie poniosą Państwo żadnych opłat w związku z tym zwrotem (wyłączając koszty odesłania rzeczy).
- Możemy wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania rzeczy lub do czasu dostarczenia nam dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
- Proszę odesłać lub przekazać nam rzecz pod adres: Midcraft Katarzyna Halicka ul. Jana Pawła II 41A, 05-400 Otwock, niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformowali nas Państwo o odstąpieniu od niniejszej umowy. Termin jest zachowany, jeżeli odeślą Państwo rzecz przed upływem terminu 14 dni.
- Będą Państwo musieli ponieść bezpośrednie koszty odesłania rzeczy.
- Prawo do zwrotu nie dotyczy produktów o właściwościach określonych przez kupującego w złożonym przez niego zamówieniu lub ściśle związanych z jego osobą. Nie można zatem zwrócić ubrań szytych na miarę (dostępne "na zamówienie" oznacza szyte dla kupującego według jego specyfikacji -rozmiaru, koloru oraz wykończeń), zamówień indywidualnych oraz krajek. Zgodnie z art. 2 ust. 1 Ustawy z dnia 2 marca 2000r. "o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny"
- Reklamacje dotyczące Towarów
- Firma Midcraft jako sprzedawca odpowiada wobec Klienta będącego Konsumentem w rozumieniu art. 22[1] Kodeksu Cywilnego, z tytułu rękojmi za wady w zakresie określonym w Kodeksie Cywilnym, w szczególności w art. 556 oraz art. 556[1] - 556[3] i kolejnych Kodeksu Cywilnego.
- Reklamacji podlegają towary wadliwe z winy Sklepu,
- b) W przypadku chęci zareklamowania towaru Kupujący wysyła, po uprzednim kontakcie mailowym lub telefonicznym tel. +48 793 099 906 email: SlavMedievalShop@gmail.com, prosimy przesłać reklamowany produkt na adres: MIDCRAFT Katarzyna Halicka, adres korespondencyjny Jana Pawła II 41A 05-400 Otwock
- W reklamacji Klient powinien podać swoje imię i nazwisko, adres do korespondencji, rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości związanej z funkcjonowaniem Sklepu.
- W przypadku uznania reklamacji przedmiot jest naprawiany lub wymieniany na nowy i odsyłany na koszt Sklepu.
- Sklep dokonuje zwrotu kosztów wysyłki, jakie przez reklamację poniósł Kupujący (najtańszy koszt wysyłki oferowany przez sklep).
- Czas na rozpatrzenie reklamacji wynosi do 14 dni od otrzymania przez Sklep towaru, czas dokonania napraw lub wykonania nowego przedmiotu to 14 dni od daty rozpatrzenia reklamacji.
- W przypadku niemożności naprawy lub wymiany na nowy towar Sklep zaproponuje Kupującemu inny towar o takiej samej wartości lub uzgodni zwrot wartości zakupu.
- Złe dopasowanie stroju wynikające ze złych pomiarów dokonanych i przesłanych przez kupującego nie są podstawą do reklamacji. Sklep może poprawić dopasowanie stroju za dopłatą.
- Sklep nie uznaje reklamacji wynikających z użytkowania przedmiotu niezgodnie z przeznaczaniem, nieodpowiedniej konserwacji oraz wynikających z naturalnego zużycia materiału.
- Reklamacje w zakresie świadczenia usług drogą elektroniczną
- Firma Midcraft podejmuje działania w celu zapewnienia w pełni poprawnego działania Sklepu, w takim zakresie, jaki wynika z aktualnej wiedzy technicznej i zobowiązuje się usunąć w rozsądnym terminie wszelkie nieprawidłowości zgłoszone przez Klientów.
- Klient zobowiązany jest niezwłocznie powiadomić Firmę Midcraft o wszelkich nieprawidłowościach lub przerwach w funkcjonowaniu serwisu Sklepu Internetowego.
- Nieprawidłowości związane z funkcjonowaniem Sklepu Klient może zgłaszać mailowo pod adres SlavMedievalShop@gmail.com lub przy użyciu formularza kontaktowego.
- W reklamacji Klient powinien podać swoje imię i nazwisko, adres do korespondencji, rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości związanej z funkcjonowaniem Sklepu.
- Firma Midcraft zobowiązuje się do rozpatrzenia każdej reklamacji w terminie do 14 dni. Nierozpatrzenie reklamacji w powyższym terminie oznacza uznanie jej za uzasadnioną.
- Rozstrzyganie sporów i postanowienia końcowe
- Klient, który jest Konsumentem, może w razie zainteresowania skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Spory dotyczące zakupów internetowych można rozwiązać w drodze postępowania mediacyjnego przed Wojewódzkimi Inspektoratami Inspekcji Handlowej lub procesu przed sądem polubownym przy Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej. Konsument może również skorzystać z innych metod pozasądowego rozwiązywania sporów i np. złożyć swoją skargę za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR, dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/
- W przypadku braku zainteresowania ze strony Konsumenta możliwością skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania sporów, rozstrzyganie ewentualnych sporów powstałych pomiędzy Firma Midcraft a Konsumentem, zostanie poddane sądom właściwym zgodnie z postanowieniami właściwych przepisów Kodeksu postępowania cywilnego.
- Rozstrzyganie ewentualnych sporów powstałych pomiędzyFirma Midcrafta Klientem, który nie jest jednocześnie Konsumentem, zostanie poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Firma Midcraft.
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy Kodeksu cywilnego, przepisy Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz inne właściwe przepisy prawa polskiego.